Persbericht: Studio2 opent grote studio in restaurantzaal van Zizo in Meppel. Plek voor 150 man publiek én met bar en lounge

Studio2 opent in de grote restaurantzaal van Zizo aan de Steenwijkerstraatweg in Meppel een gloednieuw opnamestudio voor live en online evenementen, inclusief bar en lounge. De bestaande vergader- en feestzalen blijven bestaan, maar worden wel vernieuwd.

Wouter Taal, Dimitri Nashid Khali en Bert Bouwknegt van Studio2 zien mooie mogelijkheden om een studio te maken. Taal laat weten: „Deze locatie heeft alles in zich en sluit perfect aan bij onze toekomstplannen. We gaan het restaurant ombouwen tot een ruime studio met plek voor 150 man publiek én een bar met lounge. Dat wordt een fantastische ruimte waar we volop mogelijkheden hebben voor het organiseren van live, online en hybride events.”
Hillard Worst exploiteert het pand aan de Steenwijkerstraatweg sinds 1997 en nam in 2019 Grand Café De Wheem over. Worst wilde Zizo graag inrichten als vergader- en feestlocatie, maar door corona liepen de plannen iets anders. „Er veranderde veel in korte tijd en dat zette mij aan het denken over de toekomst van het bedrijf. Uiteindelijk heb ik besloten om de plannen om te gooien en alleen met Grand Café De Wheem door te gaan. Een lastig besluit, maar ik ben blij met de uitkomst.”

Uit het jasje gegroeid
De coronapandemie zorgde ook bij de kersverse exploitanten Taal, Nashid Khali en Bouwknegt voor nieuwe inzichten. Taal vertelt:
„Samen met mijn compagnons Dimitri en Bert richtte ik in 2020 Time to Speak op. We hebben allebei ruime ervaring in de evenementenbranche en merken dat er, onder andere door corona, steeds meer behoefte ontstaat aan online en hybride events. Met Time to Speak bieden we hier het antwoord op. We hebben een vliegende start gemaakt en groeiden al gauw uit ons jasje in onze huidige locatie. Júist toen we aan het uitkijken waren naar een nieuwe plek, hoorden we dat het pand van Hillard vrij zou komen.”

Vertrouwde gezichten
Beide partijen kennen elkaar al langer en werkten zo nu en dan ook samen. Worst: „In het verleden hebben we samen escaperooms gerealiseerd in ons pand en bij bruiloften verzorgde Dimitri regelmatig het licht en geluid met zijn bedrijf in de eventtechniek. Maar we troffen elkaar bijvoorbeeld ook bij Meppel Culinair.”
Met de overname breekt er een nieuwe fase aan voor het bekende Meppeler pand, waar Hillard Worst sinds 1997 met zijn bedrijf gehuisvest was. Worst: „Het betekent de afsluiting van een mooie tijd en tegelijk een frisse start van een nieuwe periode. Ik ga mij volledig richten op De Wheem en vind het mooi om te zien dat de locatie blijft voortbestaan en deels een nieuwe bestemming krijgt. Dat is ook nodig om het toekomstbestendig te maken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat Dimitri, Wouter en Bert met Studio2 iets moois neer gaan zetten.”